Sunday, January 30, 2011

Gerai Ujang - Simpang Ampat, Alor Gajah, Melaka (masakan kampung sedap)

Kalau u all pergi ke Melaka, nak rasa gerai masakan kampung yang best sangat, masak lomak cili api (kuah santan pekat gitu) atau the real kampung asam pedas, u all singgah ler kat Gerai Pak Ujang nih.  Lokasi sangat dekat dengan tol Simpang Ampat, Melaka.  Selain dari dekat ngan tol, gerai nih dekat jugak ngan A Famosa Melaka tuh.  So rasa nak bercuti kat A Famosa dan nak try the real masak lomak cili & asam pedas, meh singgah makan kat sini.  Tukang masak gerai ni, memang the real makcik kampung tau! yang masak pergh.....sodap betul.  Kalau korang rasa dah boring sangat makan kat R&R kat highway tuh, makan jer kat sini, cuz gerai ni dekat sangat ngan tol Simpang Ampat. Aku kalau pegi Melaka (he..he..he...kampung hubby sebenornyer) tak yah susah2 cari asam pedas ke masak lomak ke kat, maner2 restoran ke gerai ke cuz one the freelance tukang masaknyer somebody yg very close to me (mak mertua aku la....he..he...he...).  Memang sodap sesangat dorang masak nih, aku yang tengah on diet nih kalau balik Simpang Ampat, terpaksa tak terdiet dek godaan yang sangat terlampau...................lupa lak, lokasi gerai lepas tol Simpang Ampat, roundabout kul 3 or amik kanan. pastu +-2km sebelah kiri kat tepi jalan jer. (cam penin jer aku punye direction ni, pandai2 u all carik sendiri bak kata Nabil "lu pikir la sendiri" tukar ngan version aku "lu carik la sendiri".

Ni la Gerai Pak Ujang, patriotik gitu, siap bendera Malaysia.

Gerai memang bersih n halalan toyiban

gerai nih memang sempoi jer, tapi customer ramai gak, selain org lalu lalang nak ke tampin or ke tol, ramai gak student makan kat situ
 

Ni la bos besar merangkap ketua chef kat gerai pak ujang ni, yg kat belakang tuh Pak Ujang CEO gerai ni...
hah! ni makjun tongkat ali pun ader jual kat sini...

Nasik lemak & meehon bungkus dah tersedia, u all tinggal zasssss............jer...
fuyoh.....meleleh air liur tengok masak lemak cili api & assam pedas nih..sebenor banyak lagi lauk yg mak ujang masak, sajer aku x nak amik gambo. nak tau dier masak aper, korang g sendiri
korang tau tak kat lemari ni air aper?
ha...ni la air asekerem soda zaman dulu kala aku kecik dulu. Sodap air ni...org Melaka panggil loncan, org Selangor kat kampung aku panggil oren bodo. dun wori u all minum idakler bodo jugak. kui...kui...kui


7 comments:

  1. mmg sodap tp pelikkk skit aku yg berasal dr melake pun xtauuu ade kedai mkan yg sodap

    ReplyDelete
  2. thanks for the info saya cari tempat makan yg dekat ngan a famosa resort ni hehe

    ReplyDelete
  3. salam ada no contact tak kedai ni...nk tempah mkn untuk sekeluargah ingat masa g a farmosa t..lo ada mintak emailkan ke ckg.azlina@gmail.com ya.tq :)

    ReplyDelete
  4. salam zara...sorilah masuk kat blog u...nnt mmg nk g gerai ni...tp sblm tu nk minta tlg sesape yg tau ada rumah sewa area tu or yg berdekatan dgn giatmara simpang ampat,,minta tolong pm kat fb sy hildanazeera ira...coz anak nk blajar kat sana bln 1 ni.....tanx sgt..

    ReplyDelete
  5. pukul brape ye Gerai ujang ni bukak? kalo nk dtg waktu breakfast dh buka ke?

    ReplyDelete