Monday, February 28, 2011

Gubahan Tuala

Ni cerita lama, tapi waktu tu takde blogkan so ni la baru aku nak masukkan dalam entry blog aku, kui...kui....kui....   Alkisahnya aku jadi bidan terjun sertai pertandingan gubahan ni anjuran Puspanita cuz member yang sepatutnyer masuk pertandingan tu last minute ada something urgert.  Aku pon masuk jer la cuz dah last minute tak dapat cari orang, masa tu aku tengah pregnant lagi.  Tajuk gubahan dengan menggunakan tuala ialah 1 Malaysia so apa aku nak wat ngan tajuk 1 Malaysia ni.  Aku ader masa satu malam jer nak pikir, pikir punya pikir punya pikir...........ni jer la hasilnye....
Gubahan Tuala 1 Malaysia (habis semua element aku masukkan melayu, cina, india kat bunga aksesori tuh - 1 Malaysialah katakan)
Pada hari kejadian tuh, ramai gak yang menyertai pertandingan anjuran Puspanita nih.  Laaaa.......aku tengok orang lain buat gubahan tuala pengantin jer.... Adusss  penat aku memikirkan gubahan satu Malaysia, rupanyerrrrr buat gubahan biasa pon takper he...he..he....   Apa-apa pun aku tetap enjoy pada hari tu, cuz aku kan suka dekor....dekor....dekor..... (version eric) tukar version aku tuk kali ni gubah....gubah...gubah.  Ape-aper jer lah.

Gubahan topi dan beg tangan (beg tangan kat side sebelah....tak terambik plak gambarnyer)

Nama gubahan pun "Semekar Kasih" so bentuk hati dan bunga.

Gubahan beg tangan

Gubahan bunga (tuala dan sapu tangan berwarna)

Lagi gubahan topi

Gubahan bentuk burung


Sekali lagi gubahan beg tangan

Gubahan bungan matahari bercampur dengan buah-buahan, saya suka yang ni cute....


Gubahan buah anggur kot....ke buah langsat ke duku ke bla...bla..bla

Gubahan bentuk hati

Pemenang - gubahan bentuk teko dan cawan.

Ingat lagi dengan Thalia - Rancangan Mento TV3 (yang dengan Ziana Zain pastu keluar).  Hari tu dia ada menyanyi cuz dier orang gomen rupanyer.... Sedap tau suara dier dan persembahan dia pun best.  Tak paham kenapa plak ziana tolak dier keluar hari tu, padahal Thalia ni memang berbakat.  Hemm.....ape-aper jer la....


4 comments:

  1. ade tak step2 nk buat gubahan topi and beg tu??cntekk lhh~~~

    ReplyDelete
  2. alamak sori esyah, xder la step gubahan tuh...

    ReplyDelete
  3. Ada cadangan x .nama gubahan tuala berbentuk sebakul buahan

    ReplyDelete