Thursday, February 10, 2011

Hantaran Pertunangan Ungu dan Hitam

Anak sedara aku (burn) yakni anak kepada kakak ku telah  bertunang baru2 nih (cam x caye jerk aku dah nak jadi nenek sedara kalau anak sedara aku kawen & dapat anak nanti...huwaaaaaaaaaaaaa...dah tua la plak aku nih).  Majlis tu kat Kota Tinggi, Alhamdulillah dah settle sumer baru Johor banjir besar, kalau dibuatnya majlis tu dalam banjir tak ke haru. Sepanjang perjalanan ke sana & waktu majlis berlansung pun hujan turun x reda-reda. Bayangkan hujan trun dari hari Sabtu sampai la Ahad pastu berlanjutan ke Isnin & Selasa...(iskh...x hengat la aku bila hujan waktu tu reda). La....ni aku nak citer pasal hujan ke nak citer pasal anak sedara aku bertunang, la...aku "LUPA" la plak (he..he..amik skrip Nazmi raja lawak - Nazmi tu orang Sungai Besar tu..sekampung ngan aku).
Berbalik pasal majlis bertunang nih, untuk hantaran cam biasalah aku yang suker sangat buat barang hantaran nih.  Entry awal aku, ader gak aku citer sket pasal persiapan hantaran.  U all bleh check tajuk "Black & Purple Engagement Gift".Dah tajuk Black & Purple, so hantaran pertunangan bertemakan warna ni lah.  Perancangan awal, kakak nak buat lepas raye ciner, tapi adik ipar dier pon ade hal kawen mawen ni pada waktu dah tarikh yang samer (tapi dier lagi beso, trus kenduri nikah kawen, kalau x silap aku) so kakak ni percepatkanlah majlis pertunangan anaknyer si burn nih.  Apa lagi kelam kelibut la aku, cuz mula hengat lambat lagi, tup2 aikkk....kena settlekan sumer barang hantaran dlm +-seminggu lebih jer masa aku ader.  Sebaik aku ader wat sket2 gak, ye la tapi still kelam kelibut gak le dibuatnyer ape taknyer  berulang alik ler aku pegi ke Nilai 3 beli barang, sebaik Nilai 3 dekat jer ngan umah aku.  Banyak gak barang hantaran tunang si burn nih dalam 15 dulang. On that night sebelum majlis ader lagi barang yang belum properly decorate, cuz baru sampai dari kampung.  So cam lipas kudungla aku kena wat untuk siapkan hantaran.  Alhamdulillah.....sumer barang hantaran dapat disiapkan dengan jayanyer...(walaupun sampai penin2 aku dibuatnyer, manakan idaknyer sehari suntuk sampai amek coti tuh, dok mengadap hantaran nih).  Anyway aku x kesah, penin2 pun aku memang suke bebeno bab2 decor2 nih nak wat camner.  Kebanyakkan barang hantaran aku masuk dalam kotak hantaran cuz tempat nak g tu jauh.  Nanti kalau gubah sesangat pun takut tak sempat sampai dah hancus.  Tapi sampai skang aku terkilan sangat cuz x sempat amik gambo yang proper satu persatu, cuz dah penin sangat malam kejadian penyiapan hantaran tu, then esok plak pepagi dah nak trus ke Kota Tinggi.  Nah...ni jerla...buah tangan yang ader.
Assalamualaikum tuan rumah, kami dah sampai.....


Rombongan peminangan, satu bas tuh..yang pegi meminang.

Ni la hantaran yang aku buat


Ni tengah nak meminang la....

Kakak aku tengah sarung cincin  untuk bakal menantunyer




Kek tunang

Tuala dan sejadah

dlm bekas ni manisan - kuih kacau

Tepak sirih

Halwa
Kain pasang

Halwa

Telekung

Lagi kek pertunangan

Tumpang glamor bakal pengantin jap...

Jemputlan sumer makan petang tapi tengahari punyer, cuz sampai dah lambat........

Hah...ni lah anak sedare aku, burn....amacam ader cam sedara shah rukh khan tak...


Hai...baby zara pon sebok mata melilau.....


La......patutlah baby zara menangis, ader tangan yang piat telinga dier rupenyer...baru aku prasan kat gambar nih...



No comments:

Post a Comment