Monday, February 14, 2011

Haram Meraikan Hari Valentine

 Dulu-dulu waktu jahil sesangat, main follow jer orang lain celebrate V Day aku pon sebok la nak celebrate gak. Seingat aku ader la celebrate skali jer, itu pon idakler celebrate sesangat just gi makan2 jer dengan bf skang dah jadi hubby pon.  Ingat lagi hubby tak suka sangat mende2 camni, coz tak nak bagi aku merajuk (masa tu girlfren la kataka sumer aku nak dier ikut, kalau skang jangan la nak mengada-ngada) dier bawakla jugak sekuntum bunga ros on that day.  Wah, aper lagi suke bebenor la aku waktu tuh, ye lah tak pernah dapat bunga lagi tau dari sesapa (yang kita sukela, orang yang kita tak suka ade la bagi.....).  Hubby plak jenis yang tak romantik, pi selamba jer dier cakap susah betoi nak beli bunga time V Day nih, pastu rega fuhhhhhhh mahal sesangat, tu yang dier beli sekuntum je tuh untuk aku.  Membazir dier kata, belanja makan lagi elok. Adussssss terkedu gak aku dengar dier cakap camtuh.  Sebaik aku tak merajuk, arghhhh aku tak pedulik janji aku dapat bunga, kui...kui...kui.  Rupanyer itulah kali pertama and kali terakhir aku dapat bunga dari hubby aku, huwaaaaaaaaaaaaa coz dier memang tak suka bagi bunga2 nih, tak baik membazir katanyer.  So hubby dah tak mau bagi bunga, aku mintak ler mender lain kalau tiba birthday aku, kui...kui...kui...so aku pon takder kisah no dapat bunga ke idak skang nih.  Janji hubby sayang aku sekeluarga & bertanggungjawah aku dah syukur sesangat.  Itu je lah sejarah V Day aku, waktu tu takder saper pon nak kata VDay ni tak boleh ke aper ke (ye la zaman dulu kala), alhamdulillah skrang dah ramai yang sedar and government pon dah take action untuk mengharamkan VDay ni pada umat Islam kat Malaysia nih.  Aku 280% menyokong akan pengharaman ini, ye la nowaday heiiiiiiiiiiiii penin macam2 gejala sosial melanda umat Islam kat Malaysia nih.  Dah terlebih terbuka dah dan pengaruh perkara2 negatif ni pon dah banyak sesangat.  Kalau ditambah lagi dengan mende2 cenggini (ye la kalau girl & boy dah berdua-duaan mestilah ditengahnya setannnn), lagi bertambah hancurlah remaja Islam zaman sekarang nih.  Kat sini tak yah lah aku nak explain kenapa haram, I believe semua dah sedia maklum, sebab musababnyer.  Kalau tak tau gak naper jatuh haram, u all surf jer kat tenet ader banyak info nape valentine nih haram.  So u all yang masih single di luar tu, percepatkan saja perkara yang baik dan dirahmati Allah dengan bernikah bila dah bertemu jodoh yang sesuai.  Bila dah halal nanti, hari-hari boleh berkasih sayang tak payah nak tunggu certain2 hari.  Semoga berbahagia semuaaaaaaaa.

No comments:

Post a Comment