Thursday, May 5, 2011

Kematian Osama Dunia Menjadi Aman?

Dunia digemparkan dengan berita kematian Osama bin Laden.  Walaubagaimanapun berita kematian Osama masih disangsikan, adakah ini merupakan propaganda Amerika atau sebaliknya.  Jika benar Osama telah meninggal dunia, sebagai umat Islam kita harus mendoakan agar roh beliau dicucuri rahmat.  Samada beliau terlibat dengan keganasan biar Allah SWT yang menentukannya.  Sehingga kini, saya sendiri masih dalam keraguan samada adakah benar Osama telah terlibat dalam tragedi 9/11.

Apa yang jelas sekarang ini dah telah terbukti Israel dan Amerika telah terlibat dengan beberapa siri keganasan.  Israel secara terang-terangan telah mencabul kedaulatan bumi Palestin dan pihak Amerika juga telah mencabul kedaulatan bumi Iraq dengan mendakwa Iraq mempunyai kilang senjata api sendiri tetapi sehingga kini tidak dapat dibuktikan lagi.  Dan yang paling terbaru pihak Amerika telah memulakan serangan ke atas Libya, walhal di bumi Arab sekarang ini sedang bergolak untuk menggulingkan pemimpin masing-masing.  Hemmmmmmm?????? kenapa Amerika tidak menyerang negara lain yang bergolak juga yerr?

Kepada pihak-pihak yang mengatakan dengan kematian Osama, dunia akan menjadi aman semula adalah suatu perkara yang dangkal.  Libya dan Timur Tengah sedang bergolak, Osama ke yang menjadi dalangnya? Palestine sentiasa bermandi darah, Osama ke yang serang?  Selatan Thai sentiasa bergolak, Osama ke yang memberontak? Banyak lagi negara-negara lain yang masih tidak aman, Osama yang punya angkara ke?  Dan lagi satu perkara yang masih saya musykilkan, kenapa Amerika tidak menangkap Osama kemudian dibawa ke muka pengadilan seperti yang dilakukan kepada Saddam Hussin?

Osama bin Laden.  Saja tak nak letak gambar terbaru, ngeri sungguh.

1 comment:

  1. AWAS INI WAHABI ARAB YANG SELALU BISANYA CUMA NGOMONG INI REKAYASA AMERIKA.PROPAGANDA AMERIKA BLA..BLA..BLA TAPI TDK PERNAH MENGKAJI DARI BERBAGAI ASPEK BAIK ITU SOSIOLOGIS MAUPUN PISKOLOGIS DARI TERORIS.ILMU AGAMA DANGKAL TAPI SOK KEMINTER.POKOKNYA NKRI ADALAH HARGA MATI...HIDUP NKRI...NII NO WAY....

    ReplyDelete